Trygt og godt skolemiljø - inkludering faglig og sosialt (ebok) av Inger Bergkastet
Legg til i ønskeliste
Inger Bergkastet (forfatter), Charlotte Duesund (forfatter), Tone Skyseth Westvig (forfatter)

Trygt og godt skolemiljø ebok

279,-
Hva innebærer det å arbeide helhetlig og systematisk med elevenes skolemiljø? Hva betyr det at skolemiljøet er inkluderende? Hvordan ivaretar vi elevenes helhetlige læring? Denne e-boken tilsvarer 2. trykte utgave 2019. Elever utvikler seg kontinuerlig, både faglig, kognitivt, emosjonelt og sosialt, og de beste forutsetningene for en god utvikling ligger i et solid og inkluderende læringsmiljø. Et slikt læringsmiljø bygges gjennom samarbeid og refleksjon mellom de ulike aktørene; mellom leder…
Ebok 279,-

Andre har også kjøpt

Undertittel inkludering faglig og sosialt
Forfattere Inger Bergkastet (forfatter), Charlotte Duesund (forfatter), Tone Skyseth Westvig (forfatter), David Keeping (illustratør)
Forlag Gyldendal
Utgitt 20 april 2022
Lengde 125 sider
Sjanger Politikk og samfunn, Dokumentar og fakta
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788205570184
Hva innebærer det å arbeide helhetlig og systematisk med elevenes skolemiljø? Hva betyr det at skolemiljøet er inkluderende? Hvordan ivaretar vi elevenes helhetlige læring? Denne e-boken tilsvarer 2. trykte utgave 2019. Elever utvikler seg kontinuerlig, både faglig, kognitivt, emosjonelt og sosialt, og de beste forutsetningene for en god utvikling ligger i et solid og inkluderende læringsmiljø. Et slikt læringsmiljø bygges gjennom samarbeid og refleksjon mellom de ulike aktørene; mellom ledere, mellom ledere og lærere, mellom lærere, mellom lærere og elever, mellom elevene og i skole-hjem-samarbeidet. Med denne boka ønsker forfatterne å motivere skoleledere, lærere og lærerstudenter til helhetlig og systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø for alle elever. Du kan blant annet lese om omsorgsfull kontroll, positiv og støttende kommunikasjon, relasjoner og vennskap, læringsdialog og hjem-skole-samarbeid. Det er også et eget kapittel om betydningen av skoleledelsens rolle i dette arbeidet.