 
    
    
    Legg til i ønskeliste
    
    
      Les gratis utdrag
    
    
Tilknytning og barns utvikling ebok
  
  
  365,-
  
Tilknytning og barns utvikling ble første gang utgitt i 2002 og var den den første samlede presentasjonen av dette temaet på norsk. Denne andreutgaven er en revidert og for en stor del nyskrevet versjon. Ettersom de mest grunnleggende studier av tilknytning hos sped- og småbarn ble gjort i perioden fra 1970 til 2000, har boken mange henvisninger til de eldre studiene. Men tiden fra tusenårsskiftet har sett en voksende interesse også for tilknytning hos barn i skolealder, noe som gjør at revider…
  
    Ebok
    365,-
  
  
Andre har også kjøpt
    Forlag
    Fagbokforlaget
  
  
  
    Utgitt
    18 oktober 2024
    
  
  
  
  
    Lengde
    247 sider
  
  
  
    Sjanger
    
      Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Psykologi
    
  
  
  
  
    Språk
    Bokmål
  
  
    Format
    epub
  
  
    DRM-beskyttelse
    LCP
  
  
    ISBN
    9788245055214
  
Tilknytning og barns utvikling ble første gang utgitt i 2002 og var den den første samlede presentasjonen av dette temaet på norsk. Denne andreutgaven er en revidert og for en stor del nyskrevet versjon. Ettersom de mest grunnleggende studier av tilknytning hos sped- og småbarn ble gjort i perioden fra 1970 til 2000, har boken mange henvisninger til de eldre studiene. Men tiden fra tusenårsskiftet har sett en voksende interesse også for tilknytning hos barn i skolealder, noe som gjør at revidert utgave har et utvidet aldersperspektiv sammenliknet med førsteutgaven.
En annen strømning med røtter i tilknytningsteoriens opprinnelige idé, og med konsekvens for denne revisjonen, er den revitaliserte erkjennelsen av evolusjonsbiologiens rolle for forståelsen av barns tilknytning. I tillegg er det i de senere år kommet frem enkelte kritiske synspunkter på tilknytningsteorien slik den opprinnelig ble formulert. Disse har også kommet med i denne utgaven.
Lars Smith, som er professor emeritus, arbeidet i mer enn 40 år som forsker og lærer ved Psykologisk institutt, Universitetet i Oslo. Hovedinteressen har vært forsøket på å forstå sped- og småbarns atferd og utvikling, kombinert med en kritisk holdning til faget. Han har bidratt bredt i internasjonal faglitteratur og er forfatter og medforfatter av mange norske fagbøker om barn og utvikling.
       
        