Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Sanselig didaktisk design (NTNU skole- og utdanningsforskning #6) ebok
449,-
Målet til skriftserien Skole- og utdanningsforsking er å bidra til kunnskapsutvikling om skole, læring og utdanning. I serien gir vi ut både fagfellevurderte og ikke fagfellevurderte antologier, monografier og forskningsrapporter. Serien er etablert ved Program for lærerutdanning, NTNU. Dette er publikasjon nr. 6 i skriftserien. Estetisk tilnærming til læring er mangelvare i skole og lærerutdanning. Sanselig didaktisk design omhandler didaktisk tenkning i et estetisk perspektiv. FoU-prosjektet …
Ebok
449,-
Undertittel
space me
Forlag
Fagbokforlaget
Utgitt
30 juni 2019
Lengde
214 sider
Sjanger
Dokumentar og fakta, Religion og livssyn, Politikk og samfunn
Nummer i serie
6
Språk
Bokmål
Format
pdf
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788245027457
Målet til skriftserien Skole- og utdanningsforsking er å bidra til kunnskapsutvikling om skole, læring og utdanning. I serien gir vi ut både fagfellevurderte og ikke fagfellevurderte antologier, monografier og forskningsrapporter. Serien er etablert ved Program for lærerutdanning, NTNU. Dette er publikasjon nr. 6 i skriftserien. Estetisk tilnærming til læring er mangelvare i skole og lærerutdanning. Sanselig didaktisk design omhandler didaktisk tenkning i et estetisk perspektiv. FoU-prosjektet SPACE ME var et møte mellom kunstfag og naturfag som ble gjennomført i regi av Program for lærerutdanning, NTNU i samarbeid med to ungdomsskoler 2011-2012. Forfatterne begrunner verdien av sanselig didaktisk design med at den: - har en overgripende estetisk tilnærming til læring - vektlegger multimodalitet - forstår ulikhet blant elever som en skapende kraft i undervisning - baserer seg på undersøkende og dialogbaserte forløp - vektlegger dramaturgisk tenkning i didaktisk kontekst - setter søkelys på kroppslig læring - ser kunstmøter som en framhevet del av læring Bidragsyterne er Tone Pernille Østern, dansekunstner og førsteamanuensis i kunstfagdidaktikk, Alex Strømme, biolog og dosent i naturfagdidaktikk, Anna-Lena Østern, professor i kunstfagdidaktikk, Audun Mollan Kristoffersen, lærer og improvisasjonsskuespiller og Ran Peleg, stipendiat i naturfagdidaktikk og skuespiller i fysisk teater. Målgruppen for boka er undervisere i ulike skoleslag og skolefag, lærer- og kunstpedagogstudenter, lærerutdannere, kunstnere og praksisorienterte forskere innenfor et bredt didaktisk felt. Program for lærerutdanning Dette er en rapport fra NTNU Skole- og læringsforsking ved Program for lærerutdanning.