Legg til i ønskeliste
Å studere realfag ebok
279,-
Skal du studere realfag?
Da er dette boka for deg. I denne boka kan du lese om hvordan du får en god start på studiet. Du får vite hvordan du blir kjent med studieprogrammet og de ulike fagenes særegenheter og koder, og om hvordan du kan komme i kontakt med personer i studiemiljøet, både medstudenter og lærere.
Denne boka er skrevet med hjelp fra realfagsstudenter og realister i og utenfor universitetet. Ti realfagsstudenter fra fem universiteter forteller om sine erfaringer fra første studie…
Ebok
279,-
Forlag
Fagbokforlaget
Utgitt
30 juni 2019
Lengde
133 sider
Sjanger
Fagbøker, Pedagogikk, Matematikk og naturvitenskap, Samfunnsvitenskap
Språk
Bokmål
Format
pdf
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788245027761
Skal du studere realfag?
Da er dette boka for deg. I denne boka kan du lese om hvordan du får en god start på studiet. Du får vite hvordan du blir kjent med studieprogrammet og de ulike fagenes særegenheter og koder, og om hvordan du kan komme i kontakt med personer i studiemiljøet, både medstudenter og lærere.
Denne boka er skrevet med hjelp fra realfagsstudenter og realister i og utenfor universitetet. Ti realfagsstudenter fra fem universiteter forteller om sine erfaringer fra første studieår. Alle studentene som har bidratt i denne boka, ser på studiet som en fulltidsjobb som krever jevn innsats. De trekker fram samarbeid med medstudenter som svært viktig for trivsel og for fagforståelse. Studentene skriver om overgangen fra videregående skole til høyere utdanning, om det å flytte hjemmefra, hvordan de er blitt kjent med medstudenter, hvordan de har kommet inn i fagene, arbeids- og undervisningsmetodene og om læringsstrategier eller mangel på sådanne.
Å studere realfag er skrevet til deg som ønsker å studere realfag, og som nylig har fullført videregående skole.
Kari Mari Jonsmoen har professorkompetanse i universitets- og høgskolepedagogikk og dosentkompetanse i norsk fagdidaktikk.
Marit Greek har dosentkompetanse i universitets- og høgskolepedagogikk. De har begge i en årrekke arbeidet med å skape gode læringsbetingelser for studenter i høyere utdanning. Som lærere og forskere har de undervist, veiledet og forsket på studenter ved ulike fakulteter i deres studiegjennomføring. Lang erfaring fra høyere utdanning har gitt dem god kjennskap til studenter og deres utfordringer knyttet til studier. Både Greek og Jonsmoen har skrevet flere bøker og artikler om læring i høyere utdanning.