Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Digital kompetanse i skolen ebok
389,-
Både i utformingen av utdanningspolitikk, forskning og pedagogisk praksis står vurderingen av digital kompetanse sentralt for å forstå norsk skole nå og utfordringer i årene som kommer.Spørsmål om digital kompetanse i og utenfor skolen har ikke blitt mindre aktuelle i løpet av de fem årene som er gått siden første utgave av boka kom. Denne boka fra 2010 er en gjennomgående revisjon. Store deler av forrige utgave er erstattet med nyere forskning og eksempler som tar pulsen på status for digital…
Ebok
389,-
Forlag
Universitetsforlaget
Utgitt
24 januar 2025
Lengde
197 sider
Sjanger
Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788215074207
Både i utformingen av utdanningspolitikk, forskning og pedagogisk praksis står vurderingen av digital kompetanse sentralt for å forstå norsk skole nå og utfordringer i årene som kommer.
Spørsmål om digital kompetanse i og utenfor skolen har ikke blitt mindre aktuelle i løpet av de fem årene som er gått siden første utgave av boka kom. Denne boka fra 2010 er en gjennomgående revisjon. Store deler av forrige utgave er erstattet med nyere forskning og eksempler som tar pulsen på status for digital kompetanse. Andre deler er skrevet om og tilpasset de utfordringer som skole og læring med digitale medier står overfor.
En annen vesentlig endring siden førsteutgaven er implementeringen av Kunnskapsløftet i 2006. Digital kompetanse er et sentralt område i de ulike fagplanene, men det gjenstår mye m.h.t. mål, innhold og metodikk for et slikt kunnskapsområde. Det er derfor behov for en grunnleggende innføring i de ulike måtene den digitale kompetansen kommer til syne på i skolen, og de utfordringene den bringer på banen.
Digital kompetanse i skolen er skrevet for studenter, lærere og skoleledere som trenger basiskunnskap om hva digital kompetanse innebærer i pedagogisk praksis.
Spørsmål om digital kompetanse i og utenfor skolen har ikke blitt mindre aktuelle i løpet av de fem årene som er gått siden første utgave av boka kom. Denne boka fra 2010 er en gjennomgående revisjon. Store deler av forrige utgave er erstattet med nyere forskning og eksempler som tar pulsen på status for digital kompetanse. Andre deler er skrevet om og tilpasset de utfordringer som skole og læring med digitale medier står overfor.
En annen vesentlig endring siden førsteutgaven er implementeringen av Kunnskapsløftet i 2006. Digital kompetanse er et sentralt område i de ulike fagplanene, men det gjenstår mye m.h.t. mål, innhold og metodikk for et slikt kunnskapsområde. Det er derfor behov for en grunnleggende innføring i de ulike måtene den digitale kompetansen kommer til syne på i skolen, og de utfordringene den bringer på banen.
Digital kompetanse i skolen er skrevet for studenter, lærere og skoleledere som trenger basiskunnskap om hva digital kompetanse innebærer i pedagogisk praksis.