Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Eleven som aktør ebok
339,-
Eleven som aktør handler om den betydning lærerens forståelse for og kjennskap til eleven har for elevens læring og vekst. Flere eksempler fra skolehverdagen knytter bokas kunnskapsgrunnlag til praksis. Eleven som aktør har stor aktualitet gjennom et økt fokus på elevkunnskap og klasseledelse, noe som bl.a. kommer til uttrykk i Stortingsmelding 11 om framtidens lærerrolle.Nordahl tar utgangspunkt i at barn og unge er aktører i egne liv og søker på det grunnlaget å stimulere til bevisstgjøring o…
Ebok
339,-
Undertittel
fokus på elevens læring og handlinger i skolen
Forlag
Universitetsforlaget
Utgitt
23 mars 2020
Lengde
203 sider
Sjanger
Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk
Bokmål
Format
pdf
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788215044446
Eleven som aktør handler om den betydning lærerens forståelse for og kjennskap til eleven har for elevens læring og vekst. Flere eksempler fra skolehverdagen knytter bokas kunnskapsgrunnlag til praksis.
Eleven som aktør har stor aktualitet gjennom et økt fokus på elevkunnskap og klasseledelse, noe som bl.a. kommer til uttrykk i Stortingsmelding 11 om framtidens lærerrolle.
Nordahl tar utgangspunkt i at barn og unge er aktører i egne liv og søker på det grunnlaget å stimulere til bevisstgjøring om hvordan læreren kan møte eleven og tilrettelegge for både faglig og sosial læring. Han drøfter hvordan læringsstrategier og handlinger i skolen kan forstås. Han beskriver konkrete tilnærmingsmåter for læreren, og legger særlig vekt på relasjonelle forhold, klasseledelse, undervisningsstrategier og sosial kompetanse.
Boka er revidert i.h.t. lover, regler og Kunnskapsløftet, og den er oppdatert på nyere forskning innen faglig og sosialt læringsutbytte, klasseledelse, organiseringsprinsipper, tilpasset opplæring og relasjoner i skolen.
Thomas Nordahl er en kapasitet innen pedagogikk og spesialpedagogikk i Norge, særlig på temaer oppvekst, forholdet hjem - skole og tilpasset opplæring. Denne boka er rettet mot studenter i lærerutdanning, pedagogikk og psykologi samt praktiserende lærere. Den er også et godt bidrag i etter- og videreutdanningssammenheng.
Eleven som aktør har stor aktualitet gjennom et økt fokus på elevkunnskap og klasseledelse, noe som bl.a. kommer til uttrykk i Stortingsmelding 11 om framtidens lærerrolle.
Nordahl tar utgangspunkt i at barn og unge er aktører i egne liv og søker på det grunnlaget å stimulere til bevisstgjøring om hvordan læreren kan møte eleven og tilrettelegge for både faglig og sosial læring. Han drøfter hvordan læringsstrategier og handlinger i skolen kan forstås. Han beskriver konkrete tilnærmingsmåter for læreren, og legger særlig vekt på relasjonelle forhold, klasseledelse, undervisningsstrategier og sosial kompetanse.
Boka er revidert i.h.t. lover, regler og Kunnskapsløftet, og den er oppdatert på nyere forskning innen faglig og sosialt læringsutbytte, klasseledelse, organiseringsprinsipper, tilpasset opplæring og relasjoner i skolen.
Thomas Nordahl er en kapasitet innen pedagogikk og spesialpedagogikk i Norge, særlig på temaer oppvekst, forholdet hjem - skole og tilpasset opplæring. Denne boka er rettet mot studenter i lærerutdanning, pedagogikk og psykologi samt praktiserende lærere. Den er også et godt bidrag i etter- og videreutdanningssammenheng.