Forskningsmetode for lærerstudenter - å utvikle ny kunnskap i forskning og praksis (ebok) av Marielle Stigum Gleiss
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Marielle Stigum Gleiss (forfatter), Elin Sæther (forfatter)

Forskningsmetode for lærerstudenter ebok

269,-
Denne boka er skrevet for lærerstudenter som skal planlegge, gjennomføre og formidle et forskningsprosjekt i masteroppgaven. Forfatterne har lang erfaring fra metodeundervisning og veiledning av masterstudenter og skriver enkelt og gjenkjennelig om utfordringer studenter møter i arbeidet med oppgaven. Boka inneholder en rekke eksempler på hvordan lærerstudenter har løst metodiske utfordringer i sine forskningsprosjekter.Boka gir en grundig innføring i sentrale metoder for å samle inn og analyse…
Ebok 269,-

Andre har også kjøpt

Undertittel å utvikle ny kunnskap i forskning og praksis
Forfattere Marielle Stigum Gleiss (forfatter), Elin Sæther (forfatter)
Utgitt 7 april 2021
Lengde 224 sider
Sjanger Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format pdf
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788202714710

Denne boka er skrevet for lærerstudenter som skal planlegge, gjennomføre og formidle et forskningsprosjekt i masteroppgaven. Forfatterne har lang erfaring fra metodeundervisning og veiledning av masterstudenter og skriver enkelt og gjenkjennelig om utfordringer studenter møter i arbeidet med oppgaven. Boka inneholder en rekke eksempler på hvordan lærerstudenter har løst metodiske utfordringer i sine forskningsprosjekter.
Boka gir en grundig innføring i sentrale metoder for å samle inn og analysere et datamateriale. Utvikling av ny kunnskap formes av valgene forskeren tar i løpet av forskningsprosessen, og forfatterne gir studentene hjelp til å beskrive, begrunne og reflektere over metodiske valg. De viser også hvordan man kan bygge videre på andres kunnskap og skrive godt om forskningslitteratur.
Kunnskap om forskningsmetode er relevant for lærerprofesjonen, og forfatterne viser hvordan erfaringer fra arbeidet med masteroppgaven kan bidra til utvikling av ny kunnskap i praksis.