Grønn markedsføringsledelse - om bærekraftig entreprenørskap, strategi og markedsføring (ebok) av Arne Nygaard
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Arne Nygaard (forfatter)

Grønn markedsføringsledelse ebok

429,-
Grønn markedsføringsledelse gir deg en innføring i det konstruktive samspillet mellom entreprenørskap, strategi og markedsføringsledelse for å skape merverdier gjennom bærekraft. Boken fronter det grønne skiftet i bedrifter og organisasjoner og utstyrer både ledere og forbrukere med viktige kunnskaper for å ta bærekraftige beslutninger. Boken gir også råd om hvordan grønn ledelse bør unngå fallgruver som "allmenningens tragedie", som kan føre til blant annet overturisme, og "ugunstig utvelgels…
Ebok 429,-

Andre har også kjøpt

Undertittel om bærekraftig entreprenørskap, strategi og markedsføring
Forfattere Arne Nygaard (forfatter)
Utgitt 4 april 2024
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Økonomi, næringsliv og ledelse, Geofag, geografi og miljøkunnskap
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788245050387
Grønn markedsføringsledelse gir deg en innføring i det konstruktive samspillet mellom entreprenørskap, strategi og markedsføringsledelse for å skape merverdier gjennom bærekraft. Boken fronter det grønne skiftet i bedrifter og organisasjoner og utstyrer både ledere og forbrukere med viktige kunnskaper for å ta bærekraftige beslutninger. Boken gir også råd om hvordan grønn ledelse bør unngå fallgruver som "allmenningens tragedie", som kan føre til blant annet overturisme, og "ugunstig utvelgelse", som kan resultere i grønnvasking. Videre vil leserne få verdifull innsikt i hvordan strategisk posisjonering kan gi bærekraftige resultater gjennom økt betalingsvilje for bærekraftige produkter. Grønn markedsføringsledelse lar leserne utforske hvordan ulike markedsføringsstrategier kan påvirke den delikate balansen mellom marked, miljø og sosialt ansvar og samtidig oppdage konkrete markedsføringsmetoder, analyser, tiltak og beslutninger som kan legge grunnlaget for både lønnsomhet og en mer bærekraftig verden. Arne Nygaard er utdannet siviløkonom (BI), har en dr.oecon.-grad fra NHH og er professor ved Kristiania. Han forsker, underviser, er konsulent og foredragsholder. Nygaard er assisterende redaktør for tidsskriftet Frontiers in Sustainability.