Inkluderende læringsmiljø - mestring, medvirkning og motivasjon i barneskolen (ebok) av May Olaug Horverak
Legg til i ønskeliste
May Olaug Horverak (forfatter), Elin Frisch Selås (forfatter), Gerd Martina Langeland (forfatter)

Inkluderende læringsmiljø ebok

259,-
Denne boka presenterer en femtrinnsmetode som lærere i barneskolen kan bruke til å skape et inkluderende læringsmiljø ved å tilrettelegge for elevenes mestring, medvirkning og motivasjon. Forfatterne viser med konkrete eksempler hvordan hver enkelt elev kan oppleve å være en del av fellesskapet, delta i skolens aktiviteter og få utbytte av undervisningen. En systematisk bruk av femtrinnsmetoden kan bidra til at elevene opplever reell medvirkning i skolehverdagen og mestring i skolefagene, og at…
Ebok 259,-

Andre har også kjøpt

Undertittel mestring, medvirkning og motivasjon i barneskolen
Forfattere May Olaug Horverak (forfatter), Elin Frisch Selås (forfatter), Gerd Martina Langeland (forfatter), Jørgen Aurebekk (illustratør)
Utgitt 28 mars 2023
Lengde 199 sider
Sjanger Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788202798109
Denne boka presenterer en femtrinnsmetode som lærere i barneskolen kan bruke til å skape et inkluderende læringsmiljø ved å tilrettelegge for elevenes mestring, medvirkning og motivasjon. Forfatterne viser med konkrete eksempler hvordan hver enkelt elev kan oppleve å være en del av fellesskapet, delta i skolens aktiviteter og få utbytte av undervisningen. En systematisk bruk av femtrinnsmetoden kan bidra til at elevene opplever reell medvirkning i skolehverdagen og mestring i skolefagene, og at de får motivasjon til å lære og skape positive endringer for seg selv. Metodikken er fleksibel og kan tilpasses ulike alderstrinn og elevgrupper. Femtrinnsmetoden bygger på helsefremmende teori, selvbestemmelsesteori og teori om selvregulert læring. Anerkjennelsesbegrepet er viet stor plass, både i boka og i metodearbeidet. Sentral er også tanken om at elevene støttes i prosessen med å identifisere ressurser i seg selv og i miljøet, slik at de kan få en god skolehverdag. Målgruppa for boka er alle lærere i grunnskolen og studenter i grunnskolelærerutdanningen.