
Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Innføring i skoleutvikling for lærerstudenter ebok
339,-
Lærerstudenter skal i løpet av studiet lære hvordan de kan utvikle både egen praksis og skolens felles praksis. I boken argumenterer forfatteren for at FoU- og masteroppgaven er sentrale oppgaver som kan bidra til at studentene lærer å innta en kontinuerlig forskende holdning både til egen undervisning og til utviklingsarbeid på egen skole.
FoU- og masteroppgaven har derfor fått stor plass, og i boken kan vi også følge lærerstudenter som jobber med disse oppgavene.
I de første kapitlene får v…
Ebok
339,-
Undertittel
med FoU- og masteroppgaven som grunnlag
Forlag
Fagbokforlaget
Utgitt
18 oktober 2024
Lengde
239 sider
Sjanger
Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788245055238
Lærerstudenter skal i løpet av studiet lære hvordan de kan utvikle både egen praksis og skolens felles praksis. I boken argumenterer forfatteren for at FoU- og masteroppgaven er sentrale oppgaver som kan bidra til at studentene lærer å innta en kontinuerlig forskende holdning både til egen undervisning og til utviklingsarbeid på egen skole.
FoU- og masteroppgaven har derfor fått stor plass, og i boken kan vi også følge lærerstudenter som jobber med disse oppgavene.
I de første kapitlene får vi lese om skoleutvikling; hvorfor skoleutvikling er viktig, og hvordan en slik utvikling kan fremmes. De neste kapitlene beskriver hvordan forskningen både på bachelor- og masternivå kan gjennomføres. De siste kapitlene viser hvordan skoleforskning og skoleutvikling går hånd i hånd og er to sider av samme sak.
Boken henvender seg spesielt til lærerstudenter som skal gjennomføre arbeid knyttet til FoU- og masteroppgaven i utdanningen, men også til lærere som ønsker å ta en mastergrad, og lærere og forskere som er opptatt av skoleutvikling.
May Britt Postholm er professor i pedagogikk og i kvalitativ forskningsmetode ved NTNU.