Legg til i ønskeliste
Interessentperspektiv på krisekommunikasjon ebok
239,-
En organisasjons interessenter er kort forklart alle den har mål eller konsekvenser for - og omvendt. Denne boka handler om krisesituasjoner og har som utgangspunkt at krisehåndtering krever god kommunikasjon med alle de som krisen påvirker - interessentene - både før, under og etter en krise.En krise kommer som regel uventet, men det er likevel mulig å bli «kriseberedt», det finnes alltid noe som kan forutsees og planlegges for. Med utgangspunkt i en oversikt over «mulige kriser» er det for ek…
Ebok
239,-
Forlag
Universitetsforlaget
Utgitt
12 februar 2020
Lengde
170 sider
Sjanger
Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Økonomi, næringsliv og ledelse
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788215041667
En organisasjons interessenter er kort forklart alle den har mål eller konsekvenser for - og omvendt. Denne boka handler om krisesituasjoner og har som utgangspunkt at krisehåndtering krever god kommunikasjon med alle de som krisen påvirker - interessentene - både før, under og etter en krise.
En krise kommer som regel uventet, men det er likevel mulig å bli «kriseberedt», det finnes alltid noe som kan forutsees og planlegges for. Med utgangspunkt i en oversikt over «mulige kriser» er det for eksempel mulig å tenke seg hvilke behov for kommunikasjon som vil oppstå, mulige konflikter osv. Denne boka presenterer en oppdatert, forskningsbasert introduksjon til dette flerfaglige feltet og tilbyr konkrete modeller og metoder for effektiv interessentbasert krisekommunikasjon.
En krise kommer som regel uventet, men det er likevel mulig å bli «kriseberedt», det finnes alltid noe som kan forutsees og planlegges for. Med utgangspunkt i en oversikt over «mulige kriser» er det for eksempel mulig å tenke seg hvilke behov for kommunikasjon som vil oppstå, mulige konflikter osv. Denne boka presenterer en oppdatert, forskningsbasert introduksjon til dette flerfaglige feltet og tilbyr konkrete modeller og metoder for effektiv interessentbasert krisekommunikasjon.