Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Kollegaveiledning i praksis ebok
269,-
Denne korte og praktiske håndboken presenterer kollegaveiledning og fagfellevurdering av undervisning på en enkel måte. Formålet er at leseren får en grunnleggende forståelse av organiseringen og veiledningsteknikkene.Kollegaveiledning og fagfellevurdert undervisning kan brukes til å forbedre forelesninger, veiledning og seminarer, men også til utvikling av læremateriell, kursplaner, prøver og eksamener og praksisbesøk. Boken inkluderer både de synlige og de «usynlige» sidene ved undervisning.M…
Ebok
269,-
Forlag
Universitetsforlaget
Utgitt
20 juni 2024
Lengde
108 sider
Sjanger
Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788215067698
Denne korte og praktiske håndboken presenterer kollegaveiledning og fagfellevurdering av undervisning på en enkel måte. Formålet er at leseren får en grunnleggende forståelse av organiseringen og veiledningsteknikkene.
Kollegaveiledning og fagfellevurdert undervisning kan brukes til å forbedre forelesninger, veiledning og seminarer, men også til utvikling av læremateriell, kursplaner, prøver og eksamener og praksisbesøk. Boken inkluderer både de synlige og de «usynlige» sidene ved undervisning.
Målgruppen for boken er ansatte på universiteter og høgskoler, men også ansatte og kollegaer i andre utdanningsinstitusjoner og utdanningssammenhenger. Det kreves ingen forkunnskaper for å sette seg inn i organiseringen, fremgangsmåten og teknikkene.
Forfattere av boken er Tove Sandvoll Vee, førstelektor ved Høgskulen på Vestlandet, og Jon Arne Løkke, dosent ved Høgskolen i Østfold. Begge har vært pådrivere for kollegabasert fagfellevurdering både på og mellom campuser.
Kollegaveiledning og fagfellevurdert undervisning kan brukes til å forbedre forelesninger, veiledning og seminarer, men også til utvikling av læremateriell, kursplaner, prøver og eksamener og praksisbesøk. Boken inkluderer både de synlige og de «usynlige» sidene ved undervisning.
Målgruppen for boken er ansatte på universiteter og høgskoler, men også ansatte og kollegaer i andre utdanningsinstitusjoner og utdanningssammenhenger. Det kreves ingen forkunnskaper for å sette seg inn i organiseringen, fremgangsmåten og teknikkene.
Forfattere av boken er Tove Sandvoll Vee, førstelektor ved Høgskulen på Vestlandet, og Jon Arne Løkke, dosent ved Høgskolen i Østfold. Begge har vært pådrivere for kollegabasert fagfellevurdering både på og mellom campuser.