Kunstfagdidaktikk - som kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis (ebok) av -
Legg til i ønskeliste
Tone Østern (redaktør), Helene Illeris (redaktør), Kristian Nødtvedt Knudsen (redaktør), Sofia Jusslin (redaktør), Kari Holdhus (redaktør)

Kunstfagdidaktikk ebok

359,-
Kunstfagdidaktikk er en kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis der lærer/forskerposisjonen er skapende, medlærende og medforskende. Det er hovedargumentet i denne vitenskapelige antologien, der kunstfagdidaktikk forstås som en aktiv aktør i samfunnet og samtiden. Kunstfagenes tradisjoner og didaktikker blir dermed åpne for reforhandling.Målgruppen for boka er forskende lærerutdannere, lærere, kunstnere og studenter som er nysgjerrige på hvordan undervisning og forskning i og …
Ebok 359,-

Andre har også kjøpt

Undertittel som kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis
Forfattere Tone Østern (redaktør), Helene Illeris (redaktør), Kristian Nødtvedt Knudsen (redaktør), Sofia Jusslin (redaktør), Kari Holdhus (redaktør)
Utgitt 20 desember 2024
Lengde 292 sider
Sjanger Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788215066127
Kunstfagdidaktikk er en kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis der lærer/forskerposisjonen er skapende, medlærende og medforskende. Det er hovedargumentet i denne vitenskapelige antologien, der kunstfagdidaktikk forstås som en aktiv aktør i samfunnet og samtiden. Kunstfagenes tradisjoner og didaktikker blir dermed åpne for reforhandling.

Målgruppen for boka er forskende lærerutdannere, lærere, kunstnere og studenter som er nysgjerrige på hvordan undervisning og forskning i og med kunstfag kan være en skapende, utforskende og performativ praksis i mulighetssøkende, kritisk og inkluderende endring.

Redaktørene er Tone Pernille Østern, Helene Illeris, Kristian Nødtvedt Knudsen, Sofia Jusslin og Kari Holdhus. De har bakgrunn i kunstformene dans, visuell kunst, drama/teater, språk og litteratur og musikk, og er alle tverrkunstfaglig orientert. Både redaktører og forfattere, som er kunstnere, lærere, lærerutdannere og/eller barnehagelærerutdannere, har over tid vært med på å skape, forme, praktisere og artikulere kunstfagdidaktikk i norsk og nordisk kontekst.

Med Kunstfagdidaktikk som kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis argumenterer redaktører og forfattere for kunstfagdidaktikk som en praksis som blir til gjennom å aktivere kunstens formskapende tilbud og, som på sitt beste, tilbyr kunstneriske opplevelser.