Legg til i ønskeliste
Lærerrollen ebok
279,-
I denne boka argumenteres det for at lærerkvalitet er knyttet til pedagogisk dannelse, etisk bevissthet og læreres og skolelederes hverdagslæring. Denne læringen forutsetter evne til refleksjon og didaktisk, etisk og faglig kompetanse og en kultur som gir rom for vurdering og dialog i et lærende fellesskap. Forfatterne mener at denne kulturen ikke i tilstrekkelig grad er utviklet i skolen, og peker på hva som skal til for at det skal kunne utvikles en læringskultur.
Lærerrollen gir ikke noen en…
Ebok
279,-
Undertittel
om skolekultur, læreres læring og pedagogisk dannelse
Forlag
Cappelen Damm akademisk
Utgitt
4 juli 2019
Lengde
131 sider
Sjanger
Politikk og samfunn, Dokumentar og fakta
Språk
Bokmål
Format
pdf
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788202633882
I denne boka argumenteres det for at lærerkvalitet er knyttet til pedagogisk dannelse, etisk bevissthet og læreres og skolelederes hverdagslæring. Denne læringen forutsetter evne til refleksjon og didaktisk, etisk og faglig kompetanse og en kultur som gir rom for vurdering og dialog i et lærende fellesskap. Forfatterne mener at denne kulturen ikke i tilstrekkelig grad er utviklet i skolen, og peker på hva som skal til for at det skal kunne utvikles en læringskultur.
Lærerrollen gir ikke noen entydige svar, men gir innspill som kan bidra til at lærere og skoleledere kan gi bedre rom for utvikling av pedagogisk dannelse og kultur for læring i egen organisasjon.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2013.