Legg til i ønskeliste
Læringspotensial (Inkluderende skolemiljø) ebok
199,-
I denne boken drøftes fem ulike perspektiver ved læringspotensial gjennom følgende spørsmål:
Hva er læringspotensial, og hvordan forstå dette med utgangspunkt i et inkluderende skolemiljø?
Hvilke faktorer utenfor skolen påvirker elevens potensial for læring?
Hvordan kan viljestyrke fremme elevens læringspotensial?
Hvordan kan læreren bidra til å fremme elevenes læringspotensial?
Hvilken sammenheng er det mellom potensial for læring og psykisk helse?
Læring kan forstås som en prosess som pågår…
Ebok
199,-
Forlag
Cappelen Damm akademisk
Utgitt
13 august 2019
Lengde
112 sider
Sjanger
Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Serie
Inkluderende skolemiljø
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788202643881
I denne boken drøftes fem ulike perspektiver ved læringspotensial gjennom følgende spørsmål:
- Hva er læringspotensial, og hvordan forstå dette med utgangspunkt i et inkluderende skolemiljø?
- Hvilke faktorer utenfor skolen påvirker elevens potensial for læring?
- Hvordan kan viljestyrke fremme elevens læringspotensial?
- Hvordan kan læreren bidra til å fremme elevenes læringspotensial?
- Hvilken sammenheng er det mellom potensial for læring og psykisk helse?
Læring kan forstås som en prosess som pågår i hele individets oppvekst og voksne liv. Potensial for læring ligger i alle mennesker, men hvor langt et menneske kan nå gjennom en læringsprosess, vil variere fra individ til individ. Skolen utfordres til å identifisere læringspotensial og til å tilrettelegge for eleven basert på en slik identifisering.
E-boken tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm Akademisk, 2019