Metodebok for mediefag (ebok) av Helge Østbye
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Helge Østbye (forfatter), Knut Helland (forfatter), Karl Knapskog (forfatter), Leif Ove Larsen (forfatter), Hallvard Moe (forfatter)

Metodebok for mediefag ebok

475,-
Er du opptatt av mediene - av kommunikasjon, dialog, kultur, identitet og demokrati? Metodebok for mediefag gir en innføring i sentrale forskningsmetoder på feltet. Denne femte utgaven av boka tar for seg dagens mediesituasjon, med plattformselskaper, sosiale medier og nye medieteknologier. Bokas eksempler, perspektiver og fremgangsmåter er oppdaterte. Boka gir metodekunnskap som er nødvendig for å gjennomføre egne forskningsprosjekter. Denne kunnskapen er også viktig for å kunne forholde seg k…
Ebok 475,-

Andre har også kjøpt

Forfattere Helge Østbye (forfatter), Knut Helland (forfatter), Karl Knapskog (forfatter), Leif Ove Larsen (forfatter), Hallvard Moe (forfatter)
Utgitt 23 juni 2023
Lengde 382 sider
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788245047677
Er du opptatt av mediene - av kommunikasjon, dialog, kultur, identitet og demokrati? Metodebok for mediefag gir en innføring i sentrale forskningsmetoder på feltet. Denne femte utgaven av boka tar for seg dagens mediesituasjon, med plattformselskaper, sosiale medier og nye medieteknologier. Bokas eksempler, perspektiver og fremgangsmåter er oppdaterte. Boka gir metodekunnskap som er nødvendig for å gjennomføre egne forskningsprosjekter. Denne kunnskapen er også viktig for å kunne forholde seg kritisk til funn og teorier presentert i faglitteraturen. Metodene som behandles i boka, er blant annet kildekritikk, tekst-og diskursanalyse, kvalitativt intervju og observasjon, spørreskjema og kvantitativ innholdsanalyse. Krav til etikk og kvalitet i undersøkelser av både tradisjonelle og nye medier er behandlet inngående. Utvalgte vitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer diskuteres også. Metodebok for mediefag er skrevet for studenter i ulike medie- og kommunikasjonsfag. Den egner seg også for tilgrensende fagområder som kulturfag, journalistikk og markedsføring. Forfatterne Helge Østbye, Knut Helland, Karl Knapskog, Leif Ove Larsen og Hallvard Moe er alle knyttet til Institutt for informasjons- og medievitenskap ved UiB.