Tverretatlig samarbeid (ebok) av Mirjam Harkestad Olsen
Legg til i ønskeliste
Mirjam Harkestad Olsen (forfatter), Peder Haug (forfatter)

Tverretatlig samarbeid (Inkluderende skolemiljø) ebok

269,-
Denne boken handler om tverretatlig samarbeid i skolens virksomhet, både internt og med ytre etater og virksomheter. Kvaliteten på dette tverretatlige samarbeidet har stor betydning for hvordan skolen lykkes med å legge til rette for at elevene opplever et inkluderende skolemiljø slik målsettingen er i Utdanningsdirektoratets «Kompetanseløft for spesialpedagogikk og inkluderende praksis» som innholdet i denne boken er relatert til. Fem ulike perspektiver ved tverretatlig samarbeid drøftes gjen…
Ebok 269,-

Andre har også kjøpt

Forfattere Mirjam Harkestad Olsen (forfatter), Peder Haug (forfatter)
Utgitt 10 oktober 2022
Lengde 181 sider
Sjanger Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788202784331
Denne boken handler om tverretatlig samarbeid i skolens virksomhet, både internt og med ytre etater og virksomheter. Kvaliteten på dette tverretatlige samarbeidet har stor betydning for hvordan skolen lykkes med å legge til rette for at elevene opplever et inkluderende skolemiljø slik målsettingen er i Utdanningsdirektoratets «Kompetanseløft for spesialpedagogikk og inkluderende praksis» som innholdet i denne boken er relatert til. Fem ulike perspektiver ved tverretatlig samarbeid drøftes gjennom følgende spørsmål: Hva er tverretatlig samarbeid i et skoleperspektiv? Hva er skoleledernes rolle og betydning i tilrettelegging av tverretatlig samarbeid? Hvordan utnytter de ulike etatene hverandres kompetanse? Hvordan forstår ulike etater hverandres roller i utviklingen av et inkluderende skolemiljø? Hvordan er prinsippet om barns beste tatt hensyn til i det tverretatlige samarbeidet? Tverretatlig samarbeid er aktuell for studenter innen pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer. Redaktører: Mirjam Harkestad Olsen og Peder Haug. Øvrige bidragsytere: Silje Ims Lied, Hilde Sofie Stokke, Marianne Sandvik Tveitnes og Ivar Lie.