Legg til i ønskeliste
Universitetspedagogikk ebok
255,-
Denne boken viser hvordan undervisere kan legge til rette for læring som fremmer kritisk refleksjon, engasjement og eierskap hos studentene. Gjennom eksempler og analyser presenteres alternative undervisnings- og vurderingsformer, og det diskuteres hvordan både store studentgrupper og rammebetingelser kan håndteres i lys av akademiske idealer om fri og kritisk tenkning. Et eget kapittel tar for seg kunstig intelligens (KI) – hvordan denne teknologien utfordrer etablerte vurderingsformer, men og…
Ebok
255,-
Andre har også kjøpt
Undertittel
fra forskning til praksis
Forlag
Gyldendal
Utgitt
6 oktober 2025
Sjanger
Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788205590960
Denne boken viser hvordan undervisere kan legge til rette for læring som fremmer kritisk refleksjon, engasjement og eierskap hos studentene. Gjennom eksempler og analyser presenteres alternative undervisnings- og vurderingsformer, og det diskuteres hvordan både store studentgrupper og rammebetingelser kan håndteres i lys av akademiske idealer om fri og kritisk tenkning.
Et eget kapittel tar for seg kunstig intelligens (KI) – hvordan denne teknologien utfordrer etablerte vurderingsformer, men også hvordan den kan brukes til å støtte læring og utvikle kompetanser som samfunnet trenger.
Boken er skrevet for alle som underviser i høyere utdanning, og som ønsker nye perspektiver på egen praksis.
Den stiller blant annet spørsmål som: • Hvordan kan vi styrke studentenes kritiske refleksjon? • Hvilke alternative vurderingsformer fremmer læring best? • Hvordan kan kunstig intelligens bli en ressurs i undervisning?
