Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Merk språket ebok
410,-
Merk språket - skriv og les! er primært skrevet til deg som ønsker å medvirke aktivt i barns læringsprosesser for å lære å lese og skrive. De fleste barn tilegner seg lese- og skriveferdigheter raskt og uten problemer, men noen barn har virkelig bruk for en voksen, som kan lære dem å lese.
I begynneropplæringen er det avgjørende at alle barn allerede ved starten kommer godt i gang med skriftspråket. I tillegg er det kommet ny forskning, som viser at barnets tidlige utforskende skriving har s…
Ebok
410,-
Andre har også kjøpt
Undertittel
skriv og les
Forlag
Info vest forlag
Utgitt
17 august 2021
Lengde
188 sider
Sjanger
Fagbøker, Språk og litteratur, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
Vannmerket
ISBN
9788283600599
Merk språket - skriv og les! er primært skrevet til deg som ønsker å medvirke aktivt i barns læringsprosesser for å lære å lese og skrive. De fleste barn tilegner seg lese- og skriveferdigheter raskt og uten problemer, men noen barn har virkelig bruk for en voksen, som kan lære dem å lese.
I begynneropplæringen er det avgjørende at alle barn allerede ved starten kommer godt i gang med skriftspråket. I tillegg er det kommet ny forskning, som viser at barnets tidlige utforskende skriving har større potensial i forhold til innføringen i skriftspråket, enn den tradisjonelle begynnerundervisningen. Skriftspråket er en bærende del i skolens undervisning i de fleste fag, og lese- og skrivevansker vil derfor - gjennom hele skoleløpet - kunne medføre store utfordringer for de barn som har slike utfordringer. Erfaring viser at lese- og skrivevansker ofte går utover både motivasjon og glede ved å gå på skolen og at dette innvirker på læring generelt sett.
Boken er skrevet for pedagoger både i barnehager og skoler, som ønsker en innføring i hvordan man på et tidlig tidspunkt i utviklingen kan stimulere områder i språkutviklingen, som har særlig betydning for barnets første skritt inn i skriftspråket. Boken handler også om hvordan barnehage og skole kan samordne pedagogikken de legger til grunn, slik at målet med skriftspråket tilpasses seksåringens læringspremisser.
Innholdet i boken kan også være relevant for foreldre, som ønsker å vite hvordan de kan støtte barnets skriftspråklige utvikling på en avslappet og naturlig måte i det daglige samspillet i familien.