Muntlighet i norskfaget - hva, hvorfor og hvordan? (ebok) av Christian Bjerke
Legg til i ønskeliste

Muntlighet i norskfaget ebok

299,-
Denne boka heter Muntlighet i norskfaget, og handler om hvordan lærere kan utvikle elevenes muntlige kompetanse innenfor norskfagets rammer. Muntlighet er svært viktig for elevene både i og utenfor skolen. Forfatterne foreslår mange konkrete arbeidsmåter lærere kan ta i bruk for å utvikle og vurdere elevenes muntlige kompetanse. Boka bidrar til en muntlighetsdidaktikk og viser hva muntlighet i norskfaget er og kan være. Boka retter seg spesielt mot studenter som studerer norsk i grunnskolelære…
Ebok 299,-

Andre har også kjøpt

Undertittel hva, hvorfor og hvordan?
Forfattere Christian Bjerke (forfatter), Jessica Pedersen Belisle Hansen (forfatter), Jessica Pedersen Belisle Hansen (illustratør)
Utgitt 16 oktober 2025
Lengde 182 sider
Sjanger Fagbøker, Språk og litteratur, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245060782
Denne boka heter Muntlighet i norskfaget, og handler om hvordan lærere kan utvikle elevenes muntlige kompetanse innenfor norskfagets rammer. Muntlighet er svært viktig for elevene både i og utenfor skolen. Forfatterne foreslår mange konkrete arbeidsmåter lærere kan ta i bruk for å utvikle og vurdere elevenes muntlige kompetanse. Boka bidrar til en muntlighetsdidaktikk og viser hva muntlighet i norskfaget er og kan være. Boka retter seg spesielt mot studenter som studerer norsk i grunnskolelærerutdanningene 1–7 og 5–10. Den vil også være svært relevant for lærere som tar etter- og videreutdanning i norsk. Lærere som jobber med norskfaget i skolen kan få påfyll av undervisningstips og nye teoretiske perspektiver. Christian Bjerke er førstelektor i norskdidaktikk ved Høgskolen i Østfold. Han har tidligere jobbet i barneskolen og har blant annet ledet arbeidet med fagfornyelsen i norskfaget. Han har skrevet fagdidaktiske bøker for lærerutdanning og læreverk i norsk for 1.–7. trinn i grunnskolen. Jessica P. B. Hansen er førsteamanuensis i norskdidaktikk ved Høgskolen i Østfold. Hun forsker på mellommenneskelig samhandling og underviser studenter blant annet i muntlighet i norskfaget.