Prosjekt på gang! - kunstpedagogisk prosjektarbeid i barnehagen (ebok) av Barbro Djupvik
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Barbro Djupvik (forfatter), Marit Holm Hopperstad (forfatter), Lise Hovik (forfatter)

Prosjekt på gang! ebok

195,-
Å ha et prosjekt på gang handler om å arbeide med noe som man er nysgjerrig på, vil fordype seg i, utforske, dykke ned i og la seg oppsluke av. Prosjektarbeid krever innsats, kreativitet og engasjement fra personalets side, men drivkraften i prosjektarbeidet ligger hos barna. Det er deres nysgjerrighet, det de får lyst til å undersøke, granske, lære mer om og ha det moro med, som er motoren. Det er dette personalet må gå inn for å oppdage, forstå og la seg påvirke av. Denne boka handler om kuns…
Ebok 195,-

Andre har også kjøpt

Undertittel kunstpedagogisk prosjektarbeid i barnehagen
Forfattere Barbro Djupvik (forfatter), Marit Holm Hopperstad (forfatter), Lise Hovik (forfatter)
Utgitt 26 september 2023
Lengde 100 sider
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788245048438
Å ha et prosjekt på gang handler om å arbeide med noe som man er nysgjerrig på, vil fordype seg i, utforske, dykke ned i og la seg oppsluke av. Prosjektarbeid krever innsats, kreativitet og engasjement fra personalets side, men drivkraften i prosjektarbeidet ligger hos barna. Det er deres nysgjerrighet, det de får lyst til å undersøke, granske, lære mer om og ha det moro med, som er motoren. Det er dette personalet må gå inn for å oppdage, forstå og la seg påvirke av. Denne boka handler om kunstpedagogisk prosjektarbeid – prosjektarbeid der kunst brukes for å utvikle spennende og kreative pedagogiske prosesser i barnehagehverdagen. For å gjøre innholdet praksisnært og levende, presenterer forfatterne eksempler på konkrete prosjekter i barnehagen med barnehagelærere som fortellere. Eksemplene viser hvordan man kan bruke ulike innganger til et kunstpedagogisk prosjektarbeid. Det finnes ikke noe oppskrift på hvordan et prosjektarbeid kan utformes. Det betyr ikke at man ikke kan lære av hverandres praksiser og erfaringer. Målet er at boka kan fremme nye tanker og refleksjon over egen praksis. Den kan gjerne brukes som grunnlag for diskusjon i personalgruppa. Mest av alt er innholdet ment å inspirere til kunstpedagogiske prosjekter i egen barnehage, i samspill med akkurat de barna du og kollegaene dine har ansvar for.