Politikk, lek og læring - barnehageliv fra mange kanter (ebok) av Berit Bae
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Berit Bae (forfatter)

Politikk, lek og læring ebok

339,-
I boka Politikk, lek og læring synliggjøres det hvordan barnehagelærerens komplekse arbeid er forankret i nasjonale og internasjonale dokumenter og står i relasjon til overordnede prinsipper som vårt samfunn er forpliktet av. Barns liv i barnehage blir påvirket av mange forhold, og innholdet kaster lys over politiske prosesser så vel som prosesser i barnehagens hverdagsliv. I denne utgaven er det foretatt innholdsmessige oppdateringer og språklige presiseringer. Boka inneholder konkrete eksempl…
Ebok 339,-

Andre har også kjøpt

Undertittel barnehageliv fra mange kanter
Forfattere Berit Bae (forfatter)
Utgitt 18 oktober 2024
Lengde 228 sider
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245055733
I boka Politikk, lek og læring synliggjøres det hvordan barnehagelærerens komplekse arbeid er forankret i nasjonale og internasjonale dokumenter og står i relasjon til overordnede prinsipper som vårt samfunn er forpliktet av. Barns liv i barnehage blir påvirket av mange forhold, og innholdet kaster lys over politiske prosesser så vel som prosesser i barnehagens hverdagsliv. I denne utgaven er det foretatt innholdsmessige oppdateringer og språklige presiseringer. Boka inneholder konkrete eksempler på lek og læring i praksis, og hvordan barnehagelærere kan møte barn på utviklende måter. Den gir samtidig innblikk i hvordan samfunnsmessige rammer skaper betingelser for det som skjer i barnehagebarns hverdag. Berit Bae(f. 1944) er dr.philos. og har vært professor i barnehagepedagogikk ved OsloMet. Hun er tildelt utmerkelsen St. Olavs Orden – ridder av 1. klasse. Gjennom arbeid med undervisning, etterutdanning og FoU-virksomhet i samarbeid med praksisfeltet har hun utviklet praksisnær barnehagekunnskap, og publisert både nasjonalt og internasjonalt. Oppmerksomheten har vært rettet mot kommunikasjons- og relasjonsprosesser mellom barnehagelærer og barn, og mot barns medvirkning i barnehagen, formidlet gjennom foredrag, artikler og bøker.