Veiledning og profesjonell utvikling i skolen (ebok) av -
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Edel Karin Kvam (redaktør), Dag Roness (redaktør), Marit Ulvik (redaktør), Ingrid Helleve (redaktør), Kari Smith (redaktør)

Veiledning og profesjonell utvikling i skolen ebok

499,-
Det er en økende interesse for læreres profesjonelle utvikling, og veiledning er et sentralt bidrag i denne utviklingen. Det er skrevet mange bøker om veiledning, men denne boken tar for seg veiledning knyttet til den helhetlige profesjonsutviklingen i skolen. Dette inkluderer praksisveiledning, veiledning av nye lærere, av kolleger generelt og den belyser veiledning som verktøy i skoleutvikling. I tillegg til kapitler som tar for seg veiledning i ulike sammenhenger i norsk skole, finner vi ogs…
Ebok 499,-

Andre har også kjøpt

Forfattere Edel Karin Kvam (redaktør), Dag Roness (redaktør), Marit Ulvik (redaktør), Ingrid Helleve (redaktør), Kari Smith (redaktør)
Utgitt 24 oktober 2024
Lengde 404 sider
Sjanger Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245057201
Det er en økende interesse for læreres profesjonelle utvikling, og veiledning er et sentralt bidrag i denne utviklingen. Det er skrevet mange bøker om veiledning, men denne boken tar for seg veiledning knyttet til den helhetlige profesjonsutviklingen i skolen. Dette inkluderer praksisveiledning, veiledning av nye lærere, av kolleger generelt og den belyser veiledning som verktøy i skoleutvikling. I tillegg til kapitler som tar for seg veiledning i ulike sammenhenger i norsk skole, finner vi også ett kapittel som belyser veiledning og profesjonell utvikling i et internasjonalt perspektiv. Boken er skrevet for lærere som tar veilederutdanninger, lærerstudenter, lærere, skoleledere og lærerutdannere som er opptatt av veiledning som verktøy for profesjonell utvikling i skolen. Bokens redaktører er Edel Karin Kvam, Dag Roness, Marit Ulvik og Ingrid Helleve, alle Universitetet i Bergen, og Kari Smith, NTNU.