Lydhørt samspill - samskapende økosentrisk kunstpedagogikk med små barn (ebok) av Lise Hovik
Legg til i ønskeliste
Lise Hovik (forfatter)

Lydhørt samspill ebok

309,-
Gjennom eksempler fra samskapende kunstprosjekter med barn, belyser forfatteren hvordan naturmaterialer, som trær og frø, i samspill med musikk, drama, tegning, fortelling og litteratur kan brukes for å styrke barns nysgjerrighet og skaperglede i barnehagen. Med filosofiske spørsmål, vakre fotografier og dokumentasjon fra konkrete prosjekter får leseren praktiske verktøy, øvelser og inspirasjon til skapende prosesser i lydhørt samspill mellom barn, materialer, miljø og natur. Lydhørt samspill …
Ebok 309,-

Andre har også kjøpt

Undertittel samskapende økosentrisk kunstpedagogikk med små barn
Forfattere Lise Hovik (forfatter)
Utgitt 5 mai 2025
Lengde 163 sider
Sjanger Fagbøker, Kunst og design, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245059489
Gjennom eksempler fra samskapende kunstprosjekter med barn, belyser forfatteren hvordan naturmaterialer, som trær og frø, i samspill med musikk, drama, tegning, fortelling og litteratur kan brukes for å styrke barns nysgjerrighet og skaperglede i barnehagen. Med filosofiske spørsmål, vakre fotografier og dokumentasjon fra konkrete prosjekter får leseren praktiske verktøy, øvelser og inspirasjon til skapende prosesser i lydhørt samspill mellom barn, materialer, miljø og natur. Lydhørt samspill er for studenter i barnehagelærerutdanningen og andre som vil utforske lyttende og samskapende kunstpedagogiske prosesser med barn i et økosentrisk perspektiv. Lise Hovik er professor i drama ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning (1996–), kunstnerisk leder for Teater Fot (2004–) og prosjektleder for Lydhør (2019–). Hun har forsket med kunst siden doktorgradsprosjektet De Røde Skoene (2008–14), og har gjort en rekke kunstneriske forskningsprosjekt om kunst for og med de aller yngste barna: Fuglesang-prosjektet (2012), Verken fugl eller fisk (2017–20), Animalium (2019–25) og Operafrø (2023). I arbeidet med Lydhør-prosjektene har hun utviklet en økosentrisk kunstpedagogikk som retter seg mot barnehage, utdanning, forskning og kunst med de yngste barna på tvers av kunstfagene og med lek som omdreiningspunkt.