Digital forretningsforståelse (lydbok) av Tar
Legg til i ønskeliste
Tarjei Alvær Heggernes (forfatter), Alf Floa (oppleser)

Digital forretningsforståelse lydbok

399,-
(0)
Selv om de fleste virksomheter nå har digital strategi som en naturlig del av sine planer, er ikke utfordringen med digitalisering løst. Kravet til at medarbeidere på alle nivå skal kunne forstå mulighetene digitale teknologier gir til å forbedre arbeidshverdagen, er betydelig skjerpet de senere årene. Denne boken bidrar til en grunnleggende forståelse av hvordan det digitale griper inn i forretningsdrift. Boken starter med å sette digitalisering og verdiskaping i et strategisk perspektiv. D…
Lydbok 399,-
Undertittel Fra store data til små biter
Forfattere Tarjei Alvær Heggernes (forfatter), Alf Floa (oppleser)
Sjangrer Økonomi og ledelse, Media og kommunikasjon, Fagbøker
Språk Bokmål
Format mp3
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788245035162
Spesialtilbud!

Digital forretningsforståelse - figurene

Gå til tilbudet

Selv om de fleste virksomheter nå har digital strategi som en naturlig del av sine planer, er ikke utfordringen med digitalisering løst. Kravet til at medarbeidere på alle nivå skal kunne forstå mulighetene digitale teknologier gir til å forbedre arbeidshverdagen, er betydelig skjerpet de senere årene. Denne boken bidrar til en grunnleggende forståelse av hvordan det digitale griper inn i forretningsdrift. Boken starter med å sette digitalisering og verdiskaping i et strategisk perspektiv. Deretter går den inn på hvordan kraftige enheter på jorden og i nettskyen og avansert programvare som for eksempel bruker kunstig intelligens, gjør digitaliseringen mulig. Deretter tar den for seg hvordan nye og tradisjonelle forretningssystemer støtter verdiskaping, før den fortsetter med aktuelle temaer som blokk-kjeder, digitale plattformer, sosiale medier, store data og digital markedsføring. Boken avsluttes med kapitler om kybersikkerhet, bærekraft og sirkulærøkonomi. Boken passer for økonomi- og samfunnsfaglige studier, ingeniør- og teknologistudier og for praktikere som ønsker en bedre forståelse av hvordan det digitale griper inn i arbeidshverdagen, og hvordan det støtter en bedrifts verdiskaping. Nå også som lydbok! Tarjei Alvær Heggernes er utdannet cand.merc. fra NHH. Han har siden 2000 undervist innenfor fagfeltet strategisk bruk av IT og forretningssystemer på høyskolenivå, blant annet på NITH, Høgskulen på Vestlandet og på BI, der han i dag jobber som førstelektor. Noen av emnene han har undervist i er informasjonssystemer, informasjonsledelse, Business Intelligence, sosiale medier, teknologiledelse, strategi og virksomhetsutvikling. Han er også lidenskapelig opptatt av å bruke det digitale som verktøy i sin egen undervisning.