Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Nyskapning ebok
429,-
Ønsker du å bli dyktig til å løse problemer og utvikle nye løsninger? Hva kreves i så fall? Og hvordan kan du arbeide mer effektivt og målrettet med nyskapning?
Nyskapning og kreativitet blir stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Denne bokens utgangspunkt er at kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp. I boken lærer du hvordan. En velutprøvd metodikk for nyskapning presenteres. Den består at tre faser: kartle…
Ebok
429,-
Undertittel
arbeidsbok i kreative metoder
Forlag
Gyldendal akademisk
Utgitt
5 desember 2017
Lengde
246 sider
Sjanger
Økonomi, næringsliv og ledelse, Fagbøker
Språk
Bokmål
Format
pdf
DRM-beskyttelse
Vannmerket
ISBN
9788205514294
Ønsker du å bli dyktig til å løse problemer og utvikle nye løsninger? Hva kreves i så fall? Og hvordan kan du arbeide mer effektivt og målrettet med nyskapning?
Nyskapning og kreativitet blir stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Denne bokens utgangspunkt er at kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp. I boken lærer du hvordan. En velutprøvd metodikk for nyskapning presenteres. Den består at tre faser: kartlegging, idégenerering og foredling. For hver enkelt fase introduseres en rekke metoder med en praktisk steg-for-steg-beskrivelse og konkrete tips til gjennomføring. Boken har spiralrygg slik at den er mest mulig anvendelig i nyskapningsarbeidet.
For å bli dyktig i nyskapning er det lurt å bli fortrolig med et spekter av ulike kreative metoder. Det øker sannsynligheten for at vi kommer opp med gode løsninger. Metodikken i boken kan brukes til å løse utfordringer knyttet til alt fra samhandling, organisasjonsstruktur, teknologi eller et ønske om å utvikle nye forretningskonsepter.
Boken egner seg for:
organisasjoner som vil arbeide systematisk med nyskapning
prosjektledere i organisasjoner som vil lede kreativt arbeid
arbeidstakere som lever av å være kreative, og trenger påfyll av nye metoder
studenter og elever som vil lære seg kreative metoder
lærere i skolen som vil bruke kreative metoder i undervisningen
Les kronikk av forfatteren om Nyskapning i Dagens Næringsliv.
Anmeldelse Bedre skole(pdf, 3,45 MB)