Sosial utvikling i førskolealderen (ebok) av
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Harald Martinsen (forfatter), Terje Nærland (forfatter)

Sosial utvikling i førskolealderen ebok

429,-
(0)
I løpet av førskolealderen utvikler barn seg mer enn de gjør i andre tilsvarende tidsperioder. De går fra å være verbalt språkløse til avanserte språkbrukere. De etablerer et stadig mer stabilt atferds- og reaksjonsmønster, og de tilegner seg mer kunnskap om hvordan mennesker reagerer og oppfører seg i ulike situasjoner. Etter hvert som barna blir eldre, orienterer de seg stadig mer mot sine jevnaldrende og etablerer nære sosiale relasjoner. Sosial utvikling i førskolealderen belyser hvordan…
Ebok 429,-

Andre har også kjøpt

Undertittel vennskap, konflikter og kommunikasjon i barnehagen
Forfattere Harald Martinsen (forfatter), Terje Nærland (forfatter)
Utgitt 2 november 2012
Lengde 297 sider
Sjanger Psykologi og pedagogikk, Fagbøker
Språk Bokmål
Format pdf
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788205444836
I løpet av førskolealderen utvikler barn seg mer enn de gjør i andre tilsvarende tidsperioder. De går fra å være verbalt språkløse til avanserte språkbrukere. De etablerer et stadig mer stabilt atferds- og reaksjonsmønster, og de tilegner seg mer kunnskap om hvordan mennesker reagerer og oppfører seg i ulike situasjoner. Etter hvert som barna blir eldre, orienterer de seg stadig mer mot sine jevnaldrende og etablerer nære sosiale relasjoner. Sosial utvikling i førskolealderen belyser hvordan sosiale ferdigheter og sosial forståelse utspiller seg i barnehagen gjennom vennskap, kommunikasjon, konflikter, trøst og omsorg. Boka viser hvordan voksnes atferd påvirker samspillet mellom barn, og hvordan de voksne kan legge til rette for læring og trivsel i barnehagen. Forfatterne tar utgangspunkt i observerte fenomen fra barnehagen, og belyser disse gjennom relevant litteratur. Boka er bygget opp i to deler. Del 1 tar for seg utvikling av barns forståelse av seg selv og andre, og hvordan dette viser seg i forståelse av konvensjoner og moral. Del 2 av boka ser på hvordan barnas samspill og samhandling forandres gjennom førskolealderen. I denne delen belyses vennskap, konflikter og hvordan barn henvender seg til jevnaldrende og voksne. Til slutt oppsummerer forfatterne den voksnes rolle i den sosiale utviklingen som foregår i førskolealderen. Forord og innhold