Veiledning under nye vilkår (ebok) av
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Thorbjørn J. Karlsen (redaktør)

Veiledning under nye vilkår ebok

323,- Veil. pris: 369,-Spar: 46,-
(0)
Denne boka betrakter veiledning som prosesser der det skapende står i sentrum, både i mennesket, mellom mennesker og i organisasjoner. Antologien diskuterer sentrale sider ved veiledning i dagens samfunn. I første del, Veiledning og møter med det uforutsette, blir leseren kjent med tema som omhandler møtet mellom veileder og den som veiledes. Veiledning og vår tid setter veiledning inn i det senmoderne samfunnets rammer, der etikk og kompetanse er sentrale områder for diskusjon. Bokas tredje de…
323,- Veil. pris: 369,-Spar: 46,-
Undertittel skapende prosesser i møtet mellom veileder og veisøker
Forfattere Thorbjørn J. Karlsen (redaktør)
Utgitt 31 mai 2013
Sjangrer Psykologi og pedagogikk, Fagbøker
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788205456419
Denne boka betrakter veiledning som prosesser der det skapende står i sentrum, både i mennesket, mellom mennesker og i organisasjoner. Antologien diskuterer sentrale sider ved veiledning i dagens samfunn. I første del, Veiledning og møter med det uforutsette, blir leseren kjent med tema som omhandler møtet mellom veileder og den som veiledes. Veiledning og vår tid setter veiledning inn i det senmoderne samfunnets rammer, der etikk og kompetanse er sentrale områder for diskusjon. Bokas tredje del vektlegger Veiledning og kollektive prosesser, der læring i skole og barnehage som profesjoner diskuteres i ulike sammenhenger. Boka er sentral i debatten om veileders ansvar og kompetanse i veiledning, og om den forståelse og praksis som kan tillegges veiledning både i utdanning og yrke. Forfatterne representerer forsknings- og utdanningsmiljøer ved Høgskolen i Østfold, Universitetet i Tromsø og Stockholms Universitet. De arbeider med veiledningsrelaterte oppgaver i utdanning og yrke og har gjennom forsknings- og utviklingsprosjekt vært i nært samspill med skole- og barnehagefeltet. Boka henvender seg til alle som har interesse for veiledning gjennom utdanning og forskning.